Jumaat, 4 Januari 2013

Wishlist 2013


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Alhamdulillah perut kenyang makan KuewTiawGorengBasah yang sudah kembang... kembang-kembang pun terpaksa jugak makan kerana perut yang dari pagi minta diisi...sekarang masih semangat tahun baru .. Oleh kerana aku memiliki gap yang panjang dalam minggu ni.. aku maw share sikit wishlist aku.. Wishlist yang kalau boleh aku maw dapatkan juga dalam tahun ini... kalau tak dapat , tahun depan pun boleh juga dikejar...selagi hayat dikandung badan...


hah.... nampak tak ?? nampak tak ??... diatas ni semua wishlist aku yang mesti maw dapat selagi duit ada ditangan...*hehe....  kalau tidak.. tengok tepi tingkap jak laa...

1) New H/p
Oleh kerana Sony Ericsson ku sudah merajuk tah pasal-pasal ngan aku sebelum tahun baru baru-baru ni.. Dia pun menunjukkan respon maw brake up sama aku sebab sepanjang aku menjadi pengguna setia dia sering terjatuh d atas jalan raya dan air.. dia pun ambil keputusan memviruskan diri sendiriii.... T.T  .. 

Aku pun mengambil keputusan untuk cari h/p baru sebagai teman pengganti . Antara ciri-ciri H/p yang bakal menjadi teman berkomunikasi ialah 1.Skrin Besar * mata ku rabun so kena pakai skrin besar baru boleh nampak2  Boleh 3G * boleh ber3G sama keluarga . 3. Boleh MMS * haruslah , supaya abgku dapat mms gambar anaknya . 4. Ada Wifi * boleh online man-mana 5. Ada camera * boleh gambar2..Setelah membuat servey di En.Google dan Ms.Yahoo .. semua ciri-ciri diatas sudah aku temui .. Dengan ini , h/p yang bakal di risik ialah : ...*jeng jeng jeng

Cantik tak , gila tak...putih tak...alolololo

 Tadaaaaa.... Samsung Galaxy Ace yaww... demand ko bibie ... dah nama pun wishlist .. kalau tak dapat ni pun aku akan cari yang serupa macam cewek ku yang lama ( Sony Ericsson ) . Ini semua bergantung pada duit yang ada.. InsyaAllah , ko bakal jadi milikku..

2)LAPTOP LENOVO
mesti hairan kan kan kan.. sudah ada laptop , maw lagi beli laptop yang baru..bukan gitu , jangan dulu salah sangka ... aku memerlukan laptop yang baru pun ada sebabnya bukan sesukahati ajo..dan Oleh kerana umie dan bapa aku dah setuju untuk aku menceraikan laptop Acer Aspire One yang telah bersama dengan aku dikala suka duka pagi petang malam  peneman setia dikala gembira sedih dan pemberi informasi2 yang berguna ketika aku memerlukannya...Akhirnya aku terpaksa menceraikan kau dengan talaq 123 ..*hamboii ayatt

Aku juga telah merisik-risik dengan Inche Lenovo weuw weuw dari jauh dan aku bakal menjadi pemiliknya setelah aku balik Sabah nanti .. InsyaAllah ..


Hai En.Lenovo .. awak nak jadi kekasih gelap dengan aku tak ???  bluuuu       shiiiinggg

 Oleh kerana aku ambil jurusan Multimedia dan banyak menggunakan perisian-perisian dalam laptop .. Laptop Lenovo ni lah yang sesuai menjadi pengganti laptop yang lama... Mudah-mudahan tercapai.. Aminn InsyaAllah.

3) Rainbow Quran
Al-Quran Pelangi ni lama sudah aku berkenan..kalau buat hantaran pun mesti cantik kan kan... kepada bakal imam ku , aku maw Quran Pelangi sebagai Hantaran yaaa , erm maw warna pink..... *hehe , bibie verangaaaaannnn 

         

Cepat cakap cantik !! 
Dont Judge Book By it's Cover
"beli-beli pun mesti diamalkan juga.. jangan hanya kerana cantik tapi jarang dibaca" 
# peringatan buat diri

4) YELLOW MYVI
okay , ni da aku target laammaa suda .. gara-gara masa konvo diploma hari tu tengah duduk tepi tasik tengok jalan raya dan para lelaki mengatur langkah ke Solat Jumaat tiba-tiba Myvi Kuning lalu... wahhh terus jatuh cinta ni...*bukan sama pemandunya yahh, sama keretanya yahh.. start situ , aku pun bagitaw sama bapa , umi dan abangku yang aku maw beli myvi kuning ni gaji pertama kalau sudah kerja tetap.. InsyaAllah.. kita merancang Allah yang menentukannya..


waaahhh.. cantekkknyaaa..
Eh Incik Myvi, Maw jadi scandal aku dak !! *hehe

5 ) GOOD MUSLIMAH 
 Macam mana nak jadi Good Muslimah ?? Senang jak... ikut suruhan Allah dan tinggalkan segala laranganNya.. Bukan hanya ketika kita sedih sahaja baru ingat Allah , tetapi ketika kita ketawa , marah , gembira , takut ,berhibur , semua macam2 perasaan  mesti ingat Allah supaya setiap perbuatan yang kita buat , kita tahu batasnya ... bukan main langgar ikut sesukahati...  #pesanan buat diri-sendiri

biarlah ramai orang datang ke tempat maksiat,
asalkan kita tiada disitu..
biarkah sikit orang yang datang ke majlis ilmu,
asalkan kita ada disitu..
                                                                                              #Ustaz Azhar Idrus

my Idol 

6) HLOVATE NOVEL


Siapa hlovate ?? hah, aku pun xkenal siapa... yang pasti semua novel2 diatas semua super duper besttt.. memang tidak terhitunglah bintang kalau dibagi sama karya Hlovate... memang best , x rugi oh baca... 
dan ..
Sekarang ini misi menghabiskan novel " Contengan Jalanan" ... insyaAllah best...



ok ... penat sudah aku menaip...
terima kasih kerana sudi baca...insyaAllah ada umur aku menaip kamu membaca..
kbai .. flyingkiss dari depan laptop...

                                                           =.=^




Selasa, 1 Januari 2013

Konichiwaa 2013

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Konichiwaa .. Aneongg .. Hello 2013..

First of all ...  Happy birthday to my Heroo .. my Only One Daddy .. my Idol ...  my Boss 01 january 2013

Sayang dan sayang dan sayang bapa dunia dan akhirat...



Sama tak muka kami ^.^

# Azam tahun ni ??

nak tunaikan azam tahun lepas... semua wishlist boleh tercapai ...  dan yang penting .. 

" be more better and better Muslimah :) .."

+_+ maaf,terpaksa taip lajulaju kerana kesuntukan masa untuk ke hari berikutnya...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks