Ahad, 6 Februari 2011

Sahabat ... berubahlah !!

 aq hairan btul la...sesuatu yang wajib 2 pabila ditinggalkan hukumnya berdosa..mmg diakui la..aq pun pernah melakukan khilaf yang sama..tetapi sama-sama MEMBUAT PERUBAHAN...mencari keredhaanNya..Mmg hidayah Allah akan sampai tetapi jika hidayahNYa sampai ketika ajal maut akan tiba macam mana..???!!!.. pintu taubat akan tutup....Aq ada seorang kwn lama time sekolah St.Monica  , mmg bnyk kwn lama ku time sekolah rendah nda sudah menjaga perhiasan mereka..


YA ALLAH, berikanlah hidayah kepada sahabat2 ku ni ...Tunjukkan lah mereka jalan yang menuju kepada keredhaan MU....bukan kemurkaanMu...amin..



Aq amat tkejut,mmbaca status salah seorang kawanku sek.rendah..Aq gelarkan dia Mizz A. ->

Status :  
" Memang terlintas dalam hati mau pakai tudung. Tapi aku namo pakai tudung, perangai bukan macam muslimah. Memaki sana sini, pakai tudung tapi lengan pendek, ndak sembahyang, citcat bukan-bukan. Nanti apa orang cakap... "Kau tengok perempuan tu.. pakai tudung jak, tapi?" Tudung tu melambangkan agama. Bila pakai tudung tapi perangai macam !@#$, apa la jadinya? Agama yang jadi sindiran. ;( "


Komen :
Lelaki 1: hahahaha...ada2 jak daling ku ni...

Mizz A :  Aih. :) 


lelaki 1: apa aih aih ..hahahaha.....u x miss kat i ke???hehehehe

lelaki 2 : bah... bila lagi... mungkin sdh di bisikan di hatimu utk berubah... jadi bilal bertudung tu, jaga perangai... mula2 mungkin susah, sdh lama2 nnt jadi kebiasaan... teruskan la niat mu tu...

BibieAnna  : pkai 2dung 2 satu ibadah..haram hukumnya jika kta tayangkn rambut kita dgn orang bukan muhrim, ko niat mo pkai 2dung 2pun sda dpt phala..pa lg ko mo pkai..mmg dlm quran surah an-nur ayat 31 :" 
dan katakanlah kpd para prempuan yg be...riman, agar mereka mnjaga pndgnnya, dan memelihara kemaluannya, dan jgnlah menampakkan perhiasannya ( auratnya ) , kcuali yang biasa terlihat.dan hendaklah mreka menutupkan kain tdung sehingga dada nya dan jgnlah mereka menampakkan perhiasannya ( auratnya ) , kcuali kpd suami mreka , ayah mreka , anak lelaki mreka @ ank2 suami mreka , saudara2 lelaki mreka , ank saudara llki mreka @ ank2 saudara llki mreka @ ank2 saudara prempuan mreka, para prempuan sesama islam @ hmba sahaya yg mreka miliki 2 llki2 tua yg xmmpunyai keinginan trhdp prmpuan @ ank2 yg blum mumaiyiz. dan jgnlah mreka mghentakkan kakinya agar dketahui prhiasan yg mreka sembunyikan ( gelang kaki ).dan bertau batlah kamu kpd Allah agar kamu beruntung." 

Mizz A : insya ALLAH bibie. kalau hatiku sdh betul2 terbuka, aku pakai jugak. 

P : maka'a dri hati jg..lau ikhlas maupky tudung kerana ALLAH..insyaALLAH perangai akan turut berubah...wallahualam..

Mizz A : insya ALLAH 

P: Subhanallah..indah'a islam..dan ALLAH paling menyayangi kaum wanita....

Mizz A : ‎:)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks