Jumaat, 25 Februari 2011

Kek untuk kak Lisa...Happy birthday kak..


( ni kek untuk akak..)
sngaja xmo letak lilin sbb teringat pesan madam zakiah..
jangan lupa baca doa makan dlu sbelum makan kek ni d alam maya...hehhee


dan ini hadiah nya,...jeng..jeng..jeng...
heheh..tiket ku....Out of date

P/s : jgn makan kek banyak2..nnt nenek kakak ckp kakak gemuk 2..
good luck whatever u do..
sentiasa ingat ALLAH dalam setiap perbuatan,pergaulan dan semualah...
sayang akak sgt  ( NEVER END )

Biru Merah Botting

12 feb 2011..haha..lama sda..akhirnya balik sabah juga...tapi 4 ari jak..ok la 2..dapat jumpa beliau tercinta...mwah3x...ak balik 11feb..naik MAS oo...pergh ..dpt mkn2 lg..tp srapan la..pa ndak nya jam 8 am terbang..awal betul..pas subuh jak trus p check in.tp nda pa la..awal juga sampai uma..tq bapa n umi..sesibuk mana pun kamu..sanggup jg amik anak ksanyangan kamu ni..semoga Allah membalasnya...ak pulang sama c Hardi...

( saya suka naik MAS  )

Semasa 12 feb.......hu...agak buzy oo semasa ni..pagi ni kena pakai baju biru..1 fmily matching kaler jak..ak n kak noey matching bju jg..malam nnt pakai bju merah..ramai orang termasuk sepupu sepapat ku..akibat dr ramai orang..air dlm bilik air abis..tangki 2 nda pom..tpksa p uma abg mardi dgn bucuk2..euw..haha...sama kak noey..mandi d c2...dr uma abg mardi trus p uma..tkezut..era,ayue,maliey n linda datang uma..waw..syg kmu sgt2..thanks ar dtg...kmu jak wakil dr kwn2 ku...

( my luvly friends n kakak tsayang )

 malam botting 2..nda dsangka2 ada bunga api , singa2 n tanglung terbang d langit..ku pikir UFO..rupa2 nya bukan, mungkin hari cap goh mei kali..area uma ku kn banyk owg cina ...tapi best la..ramai tetamu dtg..alhamdullilah..

( kek yang manis dan sedap .. ada patung princess hours lg )
thnx ustazah andi masna n crew..

13 feb... hari yang sedey...hari yg smua kzen2 ku balek ke uma masing2..xbestnya..hari ni pun time 2 clean up uma..aduii...bnyk maw d kemas dari atas sampai bawah..nseb baik ada super girl...Nurul n Sinar...tanpamu..sda tentu uma ni bselerak...hhehehe..main2 jak..

( rumahku syurgaku )
suasana sebelum orang datang..

14 feb .. waw ari pa ka??? not veletine day wokey??? ni ari ak blek kuis..mnyambung kembali prjuangan ku d medan peperiksaan berbekalkan pen dan pensel...uwaa..xmo balik........nseb baik my bro belikan keropok tasen..klu nda...nda 2 ak blek..ak blek naik MAS airlines jugak tapi jam 6.50pm with hardie again..nseb baik smalam tgk tket..kata k.noey jam 8pm tp rupanya bukan..syukur alhamdullilah..Syukran ya Rabb...

 ( keropok Tasen yang Sedap )

malam 14 feb..hahhaha lawak sayan...ku ckp d KLIA..yg p amik d LCCT wat pa???kesian...takpa..jalan2 kan...ni la kes yang berlaku kepada kawan kesanyangan ku yg maw ambil ak d epot..ak bgtaw ma driver d KLIA..tp p LCCT pulak..meby salah ku jg,nda bgtaw dorang...haha..lucu2...skali otw maw p makan 2 skali ngan dorg c atan..kreta abis minyak..ngam2 lek simpang masuk SELAMAT DATANG KE DAERAH SEPANG...memalukan..naik keta kancil kn..dya punya meter 2 nda gerak...tapi pa pun...kenangan bha...nda pasal2 tdo uma c eera gara2 nda bole sda masuk kuis slpas jam 12am..nda maw ak overnight...sbb ak akan sentiasa ingan pesan umi n abiey...

thanks..
kak atiera
anna
unie
kak nik
geng keta atan...

( amik ak d KLIA...) trep sayan

syuhaira
k.syamira

( tumpang tdo VISTA  )








Ahad, 6 Februari 2011

Sahabat ... berubahlah !!

 aq hairan btul la...sesuatu yang wajib 2 pabila ditinggalkan hukumnya berdosa..mmg diakui la..aq pun pernah melakukan khilaf yang sama..tetapi sama-sama MEMBUAT PERUBAHAN...mencari keredhaanNya..Mmg hidayah Allah akan sampai tetapi jika hidayahNYa sampai ketika ajal maut akan tiba macam mana..???!!!.. pintu taubat akan tutup....Aq ada seorang kwn lama time sekolah St.Monica  , mmg bnyk kwn lama ku time sekolah rendah nda sudah menjaga perhiasan mereka..


YA ALLAH, berikanlah hidayah kepada sahabat2 ku ni ...Tunjukkan lah mereka jalan yang menuju kepada keredhaan MU....bukan kemurkaanMu...amin..



Aq amat tkejut,mmbaca status salah seorang kawanku sek.rendah..Aq gelarkan dia Mizz A. ->

Status :  
" Memang terlintas dalam hati mau pakai tudung. Tapi aku namo pakai tudung, perangai bukan macam muslimah. Memaki sana sini, pakai tudung tapi lengan pendek, ndak sembahyang, citcat bukan-bukan. Nanti apa orang cakap... "Kau tengok perempuan tu.. pakai tudung jak, tapi?" Tudung tu melambangkan agama. Bila pakai tudung tapi perangai macam !@#$, apa la jadinya? Agama yang jadi sindiran. ;( "


Komen :
Lelaki 1: hahahaha...ada2 jak daling ku ni...

Mizz A :  Aih. :) 


lelaki 1: apa aih aih ..hahahaha.....u x miss kat i ke???hehehehe

lelaki 2 : bah... bila lagi... mungkin sdh di bisikan di hatimu utk berubah... jadi bilal bertudung tu, jaga perangai... mula2 mungkin susah, sdh lama2 nnt jadi kebiasaan... teruskan la niat mu tu...

BibieAnna  : pkai 2dung 2 satu ibadah..haram hukumnya jika kta tayangkn rambut kita dgn orang bukan muhrim, ko niat mo pkai 2dung 2pun sda dpt phala..pa lg ko mo pkai..mmg dlm quran surah an-nur ayat 31 :" 
dan katakanlah kpd para prempuan yg be...riman, agar mereka mnjaga pndgnnya, dan memelihara kemaluannya, dan jgnlah menampakkan perhiasannya ( auratnya ) , kcuali yang biasa terlihat.dan hendaklah mreka menutupkan kain tdung sehingga dada nya dan jgnlah mereka menampakkan perhiasannya ( auratnya ) , kcuali kpd suami mreka , ayah mreka , anak lelaki mreka @ ank2 suami mreka , saudara2 lelaki mreka , ank saudara llki mreka @ ank2 saudara llki mreka @ ank2 saudara prempuan mreka, para prempuan sesama islam @ hmba sahaya yg mreka miliki 2 llki2 tua yg xmmpunyai keinginan trhdp prmpuan @ ank2 yg blum mumaiyiz. dan jgnlah mreka mghentakkan kakinya agar dketahui prhiasan yg mreka sembunyikan ( gelang kaki ).dan bertau batlah kamu kpd Allah agar kamu beruntung." 

Mizz A : insya ALLAH bibie. kalau hatiku sdh betul2 terbuka, aku pakai jugak. 

P : maka'a dri hati jg..lau ikhlas maupky tudung kerana ALLAH..insyaALLAH perangai akan turut berubah...wallahualam..

Mizz A : insya ALLAH 

P: Subhanallah..indah'a islam..dan ALLAH paling menyayangi kaum wanita....

Mizz A : ‎:)






~ AKU TERIMA NIKAHNYA ~

5 Febuari 2011 .... saya sangat gembira hari ini KERANA ............? ABG GAI akan bernikah hari ini dengan KAK EMMA . . so, tajuk diatas 2 sebenarnya bukan untuk saya..especially untuk my abang...ALHAMDULLILAH...bertambah lagi sorang dalam keluarga MR.BASIR....nda sabarnya maw balik Sandakan.... Time nikah ni dibuat di rumah kak Emma di Umas-umas tawau...aq pun blom perna sampai d rumah kak Emma..tapi no hal la...raya akan datang boleh g rumah Kak Emma...INSYAALLAH..Semoga Allah permudahkan...
SYUKRAN JAZILAN UKTHI SALMAH..
bagi Upload pic Abg Gai n Kak Emma Di Fesbuk





Sorry..x boleh banyak2..sekadar ni cia..
I LOVE MY FAMILY BECAUSE OF ALLAH..

Cinta Sempurna

just one night . . aq layan cerita Cinta Sempurna lakonan Asyraf Muslim n Quaira... Mmg best sangat crita..Islamic la ckit...

Antara point yang aku amik dalam crita ni ...

 " Cinta dengan bunga , Bunga akan Layu 
Cinta dengan harta , harta akan Musnah
Cinta dengan Manusia , Manusia akan Mati
Cinta dengan Allah  , Kekal selamanya...

Pujangga Mohamad Iqbal pernah berkata :
" Cinta kalau tak bertunjang kepada ALLAH,
Dia ada rasa , tapi tiada pengorbanan..

:: CINTA SEMPURNA xda pada manusia.....
tapi kena terus mencarinya..
:: CINTA SEMPURNA hanya milik ALLAH s.w.t

tapi dalam cerita ni pun ada USTAZ NAZIR n Shila berblogging taw...klu maw tgk blogging dorg..
lawatilah ::
http://www.ustaznazir.blogspot.com
http://www.ustazbabyface.blogspot.com

yang lucunya..nda pena pun terlintas difikiran perkataan USTAZ BABY FACE..
Selalunya aku dengan USTAZ ROCK ..DLL..
papun..best wok..***** 5 bintang untuk cerita ni

~ Cinta Sempurna by YUNA ~

Aku Manusia Lemah
Selalu Terjatuh
Berbeda Aku Dari Mu
Kau Berdiri Teguh
Aku Serba Tiada
Aku Kekurangan
Dan Bila Kau Tiba
Aku Hilang Dari Kewujudan

Sempurnanya Sifatmu
Tulusnya Hatimu
Jujurnya Niatmu
Tingginya Kesabaranmu
Lepaskanlah Diriku
Kerna Aku Tak Mampu
Tuk Menanggung
Sebuah Cinta Sempurna
Darimuu
Darimuuu...Oahh...

Bukan Aku Tak Pernah Mengerti Dirimu
Kusanjung Setiap Kata Cinta Kau Berikan Aku
Hilangkan Rasa Itu Akhirkan Semua
Dan Bila Kau Sedar Aku Hilang Dari Kewujudan.. Oooo

Sempurnanya Sifatmu
Tulusnya Hatimu
Jujurnya Niatmu
Tingginya Kesabaranmu
Lepaskanlah Diriku
Kerna Aku Tak Mampu
Tuk Menanggung Sebuah Cinta Sempurna
Darimuu
Darimuuu...Oahh...


Khamis, 3 Februari 2011

the day after tomorrow

aduiiiiiii........... boring bangat ni..nggak taw sih maw wat pa... c ana da g perlis .. c unie pula da blik Johor...WHAT SHOULD I DO ??? td chat ma kak Noey . . cbuk sayan orang tawau maw wat Kenduri Abg Gai . . sabtu ni kan nikahnya..... tket flight ku lambat lagi .. 11hb feb bru terbang..skrg bru 3feb..apa la mo d buat ni mengharungi hari-hari yang mendatang.......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks