Ahad, 6 Jun 2010

Naqibah !!! ???

Selasa lalu,ada member ahli usrah ku sms aku..dya cakap..bB nk x jd naqibah utk kump kte../!!adoiii..time ne...punya main buntu aq..mnelefon la aku c kak dila..kira orang yang lebih tua dlm kump kmi tu la..dya pon suggest ak..pkir punya pkir..terima la kesuggest dorang tu..tapi ak cakap la..bB jadi nqibah tapi kte wat sma2 ya sbb bB pon nk bljr smua benda2 gne ne..start tu,ak g la lapor diri sbg nqibah..salah satu masalah diri ku lg,ari jumat lepas,sbnrnya ada taklimat usrah di PKK..punya men ak nda hadir..tidur ak dibilik lgpon time tu ak mmg nda larat bgun selesma n batuk2..skrg musim panas di slngor ne..sbb itu la..punya men ak gerigau time ne..Ya Allah,permudahkanlah urusanku dalam memimpin orang lain...sbnrnya,aq pun nda kuat sgt dlm bab memimpin orang lain sbb aku pun memerlukan pimpinan orang lain..aQ masih dalam pencarian menjadi muslimah solehah..solehah dalam perbuatan,tutur kata  n penampilan..skrang ne ak masih x knl sapa aq..ak rasa ak bukan bB semasa sem 1..sbb time sem 1 ak owez join halaqah d masjid n berbuka puasa d masjid..tp skrg..???nda taw la mcm mn...sem ne amat mencabar bg ak..sbb bnyak study b.arab..ak mmg minat b.arab sbb impian ku ak maw mlanjutkan pelajaran d timur tengah..nda kisa la dmn mn pon..jordan , mesir , morocco , madinah...dll....sem ne ada dua subjek full arabic..dua islamic...mo jadi ustzah kan..bukannya senang..kena arif dalam fardhu ain n alquran wa tajwid..sem ne pon kena hafal surah sajdah n juzu' amma..uit na,time smas dlu aku main  dlm hafal surah sajdah..dlu hafal pon nda habis...stgh cia dihafal..tgk skrg..akibat malas hafal..hah..ini lah jadi nya..aduii..lari dari topik lek..bha..ne la salah satu pngajaran buat hamba ALLAH iaitu aku sendiri...insyaALLAH dengan iringan doa umi n bapa tersayang..mudah-mudahan aku tidak menghampakan mereka berdua dan tidak mensia-siakan duit yang ditaburkan dalam pendidikan ku disini..amin insyaALLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks